Integritets­policy

CoKonsult värnar om den personliga integriteten för kunder och besökare av vår webbplats. Nedan beskrivs hur vi samlar in och använder information om dig.

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning GDPR och den svenska dataskyddslagen.

1. PERSONUPPGIFTS­ANSVAR

Denna policy gäller för den personuppgiftsbehandling som sker inom ramen för vår verksamhet.

2. KONTAKTUPPGIFTER

Du kan kontakta oss via kontaktformuläret på hemsidan: www.cokonsult.se

3. CENTRALA BEGREPP

En personuppgift är en upplysning som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk levande person. Exempel på personuppgifter är namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Det kan också gälla till exempel kundnummer, krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter, som exempelvis IP-nummer, om de kan kopplas till fysiska personer

Behandling av personuppgifter innefattar all hantering av personuppgifter, såsom insamling, registrering och lagring.

4. INSAMLING AV PERSONUPPGIFTER

Främst behandlar vi de personuppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig när du använder den digitala plattformen.

4.1 UPPGIFTER SOM DU SJÄLV LÄMNAR TILL OSS

Vi samlar in och behandlar personuppgifter som du lämnar till oss, t.ex. i samband med att du skapar ett användarkonto, genomför ett köp av en produkt eller tjänst, deltar i undersökningar, utvärderingar eller på annat sätt ger oss feedback.

4.2 UPPGIFTER SOM SAMLAS IN NÄR DU ANVÄNDER VÅRA DIGITALA FUNKTIONER

När du använder våra tjänster registrerar vi information om din användning. När du besöker cokonsult.se samlar vi in viss anonymiserad data om din användning. Även när du är inloggad användare registrerar vi information om hur du använder våra tjänster.

När du aktiverar ett konto hos oss kan anonymiserad data komma att slås ihop med dina personuppgifter. Vi behandlar då tidigare anonymiserade data som personuppgifter.

Följande uppgifter kan komma att samlas in:
Information om användningen av din användarprofil såsom utnyttjandet av digitala tjänster, registrering av in- och utloggning på ditt användarkonto samt köp av tjänster.

5. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

För att få behandla personuppgifter krävs det att det finns en laglig grund för detta. Vi behandlar personuppgifter på följande grunder:

  • då behandlingen av personuppgifter är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra ett avtal som vi har ingått med dig.
  • då behandlingen av personuppgifter är nödvändig för att uppfylla legala krav.
  • då du lämnat ditt samtycke till behandlingen av personuppgifterna.

Samma personuppgift kan behandlas med stöd av flera lagliga grunder.

5.1 ADMINISTRATION AV KÖP M.M.

För att kunna leverera de tjänster du har köpt av oss använder vi dina personuppgifter på olika sätt. Uppgifterna används t.ex. för att kunna distribuera produkter, för att kunna tillgodose speciella krav vid deltagande i våra evenemang och genomföra betalning av de tjänster eller produkter du har beställt. Den lagliga grunden för denna behandling av personuppgifter är fullgörande av avtal. Om inte uppgifterna inhämtas kan våra åtaganden inte följas och vi kan tvingas neka dig köp.

5.1.1 AKTIVITETER SOM GER TILLGÅNG TILL EN ELLER FLERA AV VÅRA DIGITALA TJÄNSTER

Behandlingar som utförs:
Leverans/distribution via digital media, identifiering, hantering av betalning.

Kategorier av personuppgifter:

  • Namn
  • Kontaktuppgifter (e-post och telefonnummer)
  • Köpinformation (t.ex. vilken tjänst som har beställts)
  • Betalningsinformation (t.ex. faktura eller kortbetalning)
  • Användaruppgifter för konto på mina sidor.

5.1.2 BESTÄLLNING OCH LEVERANS AV FYSISKA PRODUKTER

Behandlingar som utförs:
Leverans/distribution av fysisk produkt, identifiering, hantering av betalning.

Kategorier av personuppgifter:

  • Namn
  • Adressuppgifter för distribution
  • Kontaktuppgifter (e-post och telefonnummer)
  • Köpinformation (t.ex. vilken tjänst som har beställts)
  • Betalningsinformation (t.ex. faktura eller kortbetalning)
  • Användaruppgifter för konto på mina sidor.

5.1.3 ENGÅNGSKÖP AV DELTAGARPLATS VID KURSER/SEMINARIER

Behandlingar som utförs:
Identifiering, hantering av betalning samt traditionell evenemangsadministration.

Kategorier av personuppgifter:

  • Namn
  • Företag
  • Kontaktuppgifter (e-post och telefonnummer)
  • Köpinformation (t.ex. vilken tjänst som har beställts)
  • Betalningsinformation (t.ex. faktura eller kortbetalning)
  • Särskilda önskemål (t.ex. allergier som du själv väljer om du vill upplysa om)

5.2 KUNDSERVICE OCH REKLAMATIONER

För att kunna hantera kundserviceärenden, feedback och reklamationer kan man kontakta oss via kontaktformuläret på hemsidan eller direkt med berörd utförare. Behandlingen är ett berättigat intresse för vårt och ditt intresse av att kunna hantera kundserviceärenden.

5.3 LAGKRAV

Behandling av dina personuppgifter kan slutligen också komma att ske för att vi ska kunna uppfylla förpliktelser enligt lagar, förordningar och domslut. Denna insamling av personuppgifter är en rättslig förpliktelse.

6. VILKA DELAR VI DINA PERSONUPPGIFTER MED?

För att kunna leverera de tjänster du använder och efterfrågar kan det ibland vara nödvändigt för oss att dela dina personuppgifter med företag som utför tjänster för vår räkning. I de fall där vi delar personuppgifter som rör dig med våra leverantörer har vi sett till att dessa företag endast behandlar uppgifter i enlighet med våra instruktioner. Våra leverantörer hjälper oss huvudsakligen med teknisk support för digitala IT-system där det finns rutiner för användande av anonymiseringsteknik.   

Vi kommer inte att sälja dina personuppgifter till tredje part. Vi delar aldrig dina personuppgifter till tredje part utan ditt separata godkännande.

7. LAGRING AV PERSONUPPGIFTER

Vi lagrar dina personuppgifter så länge som avtal om tillhandahållande av våra tjänster kräver det och för att kunna fullgöra förpliktelser enligt lag.

8. RÄTTIGHETER SOM REGISTRERAD

På en skriftlig begäran från dig plockar vi bort alla uppgifter, som ej är anonymiserade, från våra system.    

9. ÄNDRINGAR I DENNA POLICY

Vi förbehåller sig rätten att ändra denna integritetspolicy utan att i förväg meddela dig. Information om ändring kan komma att lämnas till dig via e-post. I enlighet med gällande dataskyddslagstiftning kan du komma att behöva godkänna de ändrade villkoren innan du kan fortsätta att logga in på webbplatsen. Vi rekommenderar att du håller dig uppdaterad om de aktuella villkoren. Genom att använda webbplatsen accepterar Du de vid var tid gällande villkoren.

Datum för publicering av aktuell policy visas överst i detta dokument.

10. SÄKERHET

Vi har rutiner och IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till personuppgifter samt för att tillse att behandling av personuppgifter sker i linje med gällande lagstiftning. Enbart de personer som faktiskt behöver behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra angivna ändamål har tillgång till dem.

11. ANSVARIG TILLSYNSMYNDIGHET

Om du anser att vi behandlar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du framföra dina klagomål hos en tillsynsmyndighet. I Sverige är det Datainspektionen som utövar tillsyn över hur vi som företag tillämpar dataskyddslagstiftningen.

Senast uppdaterad 2022-01-12